המשך-בישול על כיריים של חילונים-שכחתי לציין שזה על חצובות
הרב יניב חניא כג שבט, תשעז 19/02/2017.......................
שאלה:
קודם כל, תודה רבה על התשובה זה עוזר מאד.
שכחתי לציין שהיו חצובות על הכיריים שלהם.
לא יודעת אם זה משנה.
מאמינה שדאגתי כשבישלתי שהכיריים והחצובות היו נקיות ומאמינה שהדלקתי לכמה שניות להבה לפני הבישול.
זה דברים שהיתי מודעת אליהם.
ועוד שאלה, הספק הזה שהיה לי בנוגע לכשרות הכלים, במקרה הספציפי הזה עם הכיריים והרטוב, זה ספק דרבנן או דאורייתא ?
תודה רבה רבה.
תשובה:
זה קצת משנה, אולם בכל זאת זה לא משנה את התשובה. יש יחס מעט שונה לחצובות בין ספרדים לאשכנזעים, ואת לא מציינת איזו עדה את. אולם בכל מקרה במקרה הזה נראה לי שההבדל לא משמעותי מבחינה הלכתית.
זה נשמע כמו ספק דרבנן. אמנם בציורים מסויימים זה יכול היה להיחשב כספק דאורייתא (נניח שעף שמן שהוא ממש טרף על הכיריים, ואז תוך 24 שעות את שמה כלי וזה רטוב... במקרה כזה זה יהיה ספק דאורייתא), אולם אם נקבל את הסברה שלי שהאש שורפת הכל, ושיש כאן מעבר כפול- מהסיר לכיריים, מהכיריים לסיר, ומהסיר לאוכל- זה עדיין יהיה מותר. בעיקר בגלל שבכל התהליך יש אש שורפת שמעורבת.תשובות נוספות בנושא-כשרות כיריים בבית חילוני
למיטב זכרוני אין עניין שהכלי יהיה יבש מלמטה כשמשתמשים בכירים, האש של הכיריים, שדולקת תמיד, שורפת הכלמה זה מליחה?
על פי התורה יש איסור גדול לאכול דם של בהמה או עוף, וישנם כמה פסוקים שעוסקים באיסור הדם. בשל איסור זהבין בד"צ לרבנות
זו שאלה שנוגעת לכל כך הרבה תחומים, לכל כך הרבה פרטים שאי אפשר לענות עליה בפורמט הזה.
בגדול, יש לבבות על האש
התשובה היא כן. מכיוון שהלב מכיל בתוכו דם (כלומר- לא רק בתוך הבשר של הלב עצמו, אלא גם בתוך החללים של שחיטה של ספרדים
למרות שאולי יש מעט הבדלים בין השחיטות השונות (למרות שבימינו, בעיקר בהשגחת הרבנות, נוהגים ללכת על פי
שאלה:
קודם כל, תודה רבה על התשובה זה עוזר מאד. שכחתי לציין שהיו חצובות על הכיריים שלהם. לא יודעת אם זה משנה. מאמינה שדאגתי כשבישלתי שהכיריים והחצובות היו נקיות ומאמינה שהדלקתי לכמה שניות להבה לפני הבישול. זה דברים שהיתי מודעת אליהם. ועוד שאלה, הספק הזה שהיה לי בנוגע לכשרות הכלים, במקרה הספציפי הזה עם הכיריים והרטוב, זה ספק דרבנן או דאורייתא ? תודה רבה רבה.
תשובה:
זה קצת משנה, אולם בכל זאת זה לא משנה את התשובה. יש יחס מעט שונה לחצובות בין ספרדים לאשכנזעים, ואת לא מציינת איזו עדה את. אולם בכל מקרה במקרה הזה נראה לי שההבדל לא משמעותי מבחינה הלכתית.זה נשמע כמו ספק דרבנן. אמנם בציורים מסויימים זה יכול היה להיחשב כספק דאורייתא (נניח שעף שמן שהוא ממש טרף על הכיריים, ואז תוך 24 שעות את שמה כלי וזה רטוב... במקרה כזה זה יהיה ספק דאורייתא), אולם אם נקבל את הסברה שלי שהאש שורפת הכל, ושיש כאן מעבר כפול- מהסיר לכיריים, מהכיריים לסיר, ומהסיר לאוכל- זה עדיין יהיה מותר. בעיקר בגלל שבכל התהליך יש אש שורפת שמעורבת.
תשובות נוספות בנושא-
כשרות כיריים בבית חילוני
למיטב זכרוני אין עניין שהכלי יהיה יבש מלמטה כשמשתמשים בכירים, האש של הכיריים, שדולקת תמיד, שורפת הכל
למיטב זכרוני אין עניין שהכלי יהיה יבש מלמטה כשמשתמשים בכירים, האש של הכיריים, שדולקת תמיד, שורפת הכל
מה זה מליחה?
על פי התורה יש איסור גדול לאכול דם של בהמה או עוף, וישנם כמה פסוקים שעוסקים באיסור הדם. בשל איסור זה
על פי התורה יש איסור גדול לאכול דם של בהמה או עוף, וישנם כמה פסוקים שעוסקים באיסור הדם. בשל איסור זה
בין בד"צ לרבנות
זו שאלה שנוגעת לכל כך הרבה תחומים, לכל כך הרבה פרטים שאי אפשר לענות עליה בפורמט הזה.
בגדול, יש
זו שאלה שנוגעת לכל כך הרבה תחומים, לכל כך הרבה פרטים שאי אפשר לענות עליה בפורמט הזה.
בגדול, יש
לבבות על האש
התשובה היא כן. מכיוון שהלב מכיל בתוכו דם (כלומר- לא רק בתוך הבשר של הלב עצמו, אלא גם בתוך החללים של
התשובה היא כן. מכיוון שהלב מכיל בתוכו דם (כלומר- לא רק בתוך הבשר של הלב עצמו, אלא גם בתוך החללים של
שחיטה של ספרדים
למרות שאולי יש מעט הבדלים בין השחיטות השונות (למרות שבימינו, בעיקר בהשגחת הרבנות, נוהגים ללכת על פי
למרות שאולי יש מעט הבדלים בין השחיטות השונות (למרות שבימינו, בעיקר בהשגחת הרבנות, נוהגים ללכת על פי